niedziela, 1 czerwca 2014

Jak zrobić świeczkę - świece lodowe i świeczki z wiórek

Niedawno byłam na urodzinach koleżanki i potrzebowałam jakiegoś prezentu, który będzie piękny i zarazem użyteczny. W poszukiwaniu inspiracji trafiłam na stronę manualni.pl gdzie znalazłam cudowne świece z wiórków. Jednak uznałam, że jedna świeczka to za mało i w trakcie dalszych poszukiwań znalazłam lodowe świece.

Swiece lodowe

Zaczynając od świeczek lodowych ich nazwa sugeruje, że są zrobione z lodu nic bardziej mylnego, choć przy ich tworzeniu używa się lodu.
Do wytworzenia świeczek lodowych będziecie potrzebować:
- świeczek, ogarków świeczek lub wkładów ze znicza w zależności, co macie pod ręką lub co będzie tańsze,
- kredek woskowych, (jeśli chcecie zafarbować waszą świeczkę),
- olejków zapachowych, (jeśli chcecie zrobić świeczkę zapachową),
- dwa garnki jeden mniejszy drugi większy - do kąpieli wodnej,
- drewniany patyczek (do mieszania roztopionego wosku),
- jakiś pojemniczek, który posłuży wam za formę do świeczki - może to być kartonik po mleku, po jakimś napoju lub po jogurcie,
- pokruszone kostki lodu,

Swiece lodowe

1. Zaczynamy od stopienia wosku w kąpieli wodnej. Jeśli chcecie to  w ty momencie można dodać kredkę woskowa lub olejek zapachowy.
2. W międzyczasie należy pokruszyć lód. 
3. W pojemniczku, który posłuży wam za formę należy umieścić świeczkę (z moich doświadczeń wynika, że tak jest najłatwiej, a klika takich prób było i dopiero, gdy wsadziłam świeczkę uzyskałam zadowalający efekt).
4. Na około świeczki wsypujemy pokruszony lód. 
5. Zalewamy roztopionym woskiem.
6. Zostawiamy do ostygnięcia na jakieś 3-4 godziny, gdy świeczka będzie twarda delikatnie usuwany foremkę.
Pojemniczek należy wstawić do jakiegoś naczynia, bo będzie z niego wyciekać woda. Ja użyłam pojemniczka, z którego woda nie miała którędy wyciekać, wiec pomyślałam, że zrobię kilka otworów zakleję taśmą na czas zalewania woskiem i potem znowu odkleję taśmę, żeby woda miała jak uciekać. Wydaje mi się, że dzięki temu świeczka szybciej ostygła. 

Swiece z wiórków

Świeczki z wiórek robi się o wiele prościej do stopionego wosku dodajemy kredkę i zostawiamy do zastygnięcia. Mój wosk stygł w foremkach na muffinki. Należy zrobić kilka foremek mi wystarczyło 6 foremek (jedna foremka na jeden kolor).
Wosk wyjęty z foremki należy następnie zetrzeć na tarce i wiórki ułożyć warstwami w wybranej wcześniej formie świeczki.


Oczywiście należy też dać knot można tak jak w poprzednim przypadku użyć jakieś cienkiej świeczki. Ja swoją świeczkę dodatkowo ustabilizowałam przez minimalne nadtopienie końca świeczki i przyklejenie jej do dna naczynia.   

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...