środa, 1 lipca 2015

Tutorial haftowane okulary DIY

Wyszywać  można na wszystkim, dosłownie na wszystkim. Zdziwiłybyście się, jakie cuda można znaleźć na Pintreście. Podczas przeglądania wyżej wspomnianej stronki w poszukiwaniu inspiracji natknęłam się właśnie na haftowane okulary, dla fanki wyszywania takie okulary są w sam raz.

Embroidered Sunglasses DIY

Jak takie okulary zrobić? Ja podczas wykonywania swoich okularów posiłkowałam się tym tutorialem klik, ale wprowadziłam kilka zmian. Z niektórymi naprawdę radze się zapoznać, żeby uniknąć wpadki. 

Do wykonania okularów będziecie potrzebować:
  • Okularów i tu ważne żeby szkiełka były plastikowe. Najlepiej jest też mieć dwie pary jedne, które chciałybyście przerobić i jedne na próbę (najlepiej jakieś stare, które nie są już potrzebne). Ja moje pierwsze okulary zepsułam i waśnie dobrze, że zaczęłam od starych
  • Mini wiertarkę z odpowiednio małym wiertłem i tu kolejna ważna uwaga. Przed zasadniczym wierceniem musicie wywiercić sobie parę dziurek i spróbować czy w wywierconą dziurkę wejdzie wam igła z mulina, i to nie raz, ale cztery razy, bo przy haftowaniu w jedną dziurkę wbijamy igłę właśnie 4 razy.
  • Mulina, igła, nożyczki.
  • Mazak i zmywacz do paznokci (jeśli chcecie robić sposobem podanym w tutorialu).
  • Klej i papier milimetrowy (jeśli wolicie spróbować mojego sposobu).
Wykonanie 
  • Opracowanie wzoru - ja załatwiłam sprawę tak: odrysowałam sobie kształt okularu na papierze milimetrowym i mniej więcej zakreśliłam wielkość wzoru tak żeby za bardzo nie zakrywał pola widzenia. Wypełnienie kolorami wedle uznania. 
  • W tutorialu podane jest żeby wzór nanieść na okulary za pomocą markera i ewentualne błędy zmyć zmywaczem. Ja nakleiłam fragment papieru milimetrowego z zakreślonym obszarem wzoru.  
Embroidered Sunglasses DIY
  • Wiercenie: to w sumie najprzyjemniejsza praca, jeśli obawiacie się, że szkiełko może pęknąć czy coś podobnego, to zapewniam, że nic podobnego nie powinno się stać. Oczywiście zależy to właśnie od szkiełek w okularach - muszą być plastikowe i od obrotów nastawionych na wiertarce. Nastawiajcie jak najniższe, bo przy wyższych wiertło po prostu stopi plastik. Moja wiertarka ma najniższe obroty 5000, w pieszych okularach wierciło się świetnie, ale już przy drugich miałam wrażenie, że w niektórych miejscach szkiełko się nadtapia odrobinę. 
  • Wierciłam w odstępach dwumilimetrowych i myślę, że dzięki temu, że miałam naklejony ten papier to wyszło całkiem równo. 
Embroidered Sunglasses DIY

Embroidered Sunglasses DIY
  • No i końcowy etap, czyli wyszycie. Najgorzej było zabezpieczyć nitki, ale trochę kombinowania i się udało. Wygięłam odrobinę igłę, żeby lepiej było przepchnąć ją z tyłu.

A tak oto prezentują się gotowe wyhaftowane okulary 


Embroidered Sunglasses DIY

Embroidered Sunglasses DIY

Embroidered Sunglasses DIY

15 komentarzy:

  1. Jestem pod wrażeniem! Genialny pomysł!

    OdpowiedzUsuń
  2. Fantastyczne okulary! Pomysł rzeczywiście genialny!
    Gdyby nie to, że muszę nosić okulary korekcyjne, to też bym sobie takie wyszyła :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Genialny pomysł i super wykonanie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Genialny pomysł :) Super oryginalnie będą wyglądać!!!

    OdpowiedzUsuń
  5. Totalnie niepraktyczne jak dla mnie, ale są wspaniałe, fantastyczne!!!

    OdpowiedzUsuń
  6. Wow, nie myślałam, że można haftować na okularach. Super wyszło.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale świetnie to wygląda! Podziwiam precyzję wykonania ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. O tak,Pinterest jest fantastycznym i inspirującym miejscem :) Okulary wyglądają rewelacyjnie :) Pozdrawiam ♥

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetny pomysł na coś oryginalnego :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo oryginalne okularki. Świetny pomysł!

    OdpowiedzUsuń
  11. ciekawy pomysł :) co też ludzie nie wymyślą ;P

    OdpowiedzUsuń
  12. Kurczę nigdy bym nie wpadła na taki pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Niesamowite, bardzo oryginalny pomysł! A to nie przeszkadza jak się patrzy przez nie? Mi to by chyba na co dzień przeszkadzało.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...